Friday, April 16, 2010

susahnya jd mak orang..

seminggu dua ni saya sedang menjalani praktikal menjaga 2 orang anak saudara.pergi hantr sekolah, perg amik sekolah, pastikn mereka makan, siapkan keperluan2 yg lain..tp yg pasti sy seolah-olah gagal menjadi penjaga mereka yang baik..berat betul lah tanggungjawab jaga anak orang ni..

2 orang anak saudara ini adalah anak abang saya, Tolahah. Abang saya sedang menjalani Coronary Artery Bypass graft (CABG) di IJN dengan ditemani isterinya, K.Nora.

CABG is a surgical procedure performed to relieve angina and reduce the risk of death from coronary artery disease. Arteries or veins from elsewhere in the patient's body are grafted to the coronary arteries to bypass artherosclerotic narrowings and improve the blood supply to the coronary circulation supplying the myocardium. This surgery is usually performed with the heart stopped, necessitating the usage of cardiopulmonary bypass.

kesian saya tengok anak-anak saudara saya ni. tiap2 malam sy dengar mereka menangis dalam bilik terkenangkan ibubapa mereka..saya xthu macam mana nk tenangkan mereka..dalam hati n otak ni selalu berfikir..Ya Allah camne ak nk suruh anak-anak saudaraku ni happy..Saat mereka menangis, saya xthu nk bg kata-kata macam mana untuk pulihkan dan tenangkan perasaan mereka..sy biar je mereka menangis..

agaknyalah kot sebab saya ni kalu saya sedih saya suka menangis sorang2..antara byk2 perasaan, perasaan sedih la yang paling saya xsuka kongsi dengan sesape sahaja even my mother. Saya xsuka orang melihat dan tahu saya menangis.

*Doakan saya dapat menjaga anak-anak saudara saya ni dengan baik ya...

No comments: